X-trafiks kundservice
Måndag-fredag kl 06.00 - 17.00 har vi personal på plats som kan besvara alla typer av frågor gällande resor, biljetter, priser, regler, betalningar, autogiro, webbshop, förseningsersättning m.m.
Dygnet runt kan vår personal svara på frågor gällande t.ex. trafikinformation, biljetter, priser och regler.
På vår Facebooksida presenterar vi erbjudanden, levererar nyheter och informerar om saker som kan vara bra att veta. Vi finns online vardagar mellan kl. 8.00 och 16.00 och vår ambition är att under dessa tider besvara era inlägg samma dag ni publicerar dem.
Telefon: 0771-9 10 10 9
Sociala medier: facebook.com/xtrafik och på Instagram @xtrafik
Kundcenter
På Norra Rådmansgatan 8 i Gävle har vi ett eget kundcenter. Här kan du köpa alla X-trafiks biljetter samt byta ut trasiga kort och få hjälp med de flesta av dina frågor.
Kundcenter och öppettider
Våra zoner
X-trafiks trafikområde är indelat i zoner. Hur mycket du betalar för din biljett beror på hur många zoner du reser inom.
Zonkarta
Synpunkter
Dina synpunkter är den bästa hjälpen för oss att få reda på om någonting inte har fungerat som det borde. Då har vi möjlighet att bli ännu bättre och förbättra kvalitén på dina resor. Gäller din synpunkt vår app är det bra om du anger följande uppgifter:
Dygnet runt kan vår personal svara på frågor gällande t.ex. trafikinformation, biljetter, priser och regler.
På vår Facebooksida presenterar vi erbjudanden, levererar nyheter och informerar om saker som kan vara bra att veta. Vi finns online vardagar mellan kl. 8.00 och 16.00 och vår ambition är att under dessa tider besvara era inlägg samma dag ni publicerar dem.
Telefon: 0771-9 10 10 9
Sociala medier: facebook.com/xtrafik och på Instagram @xtrafik
Kundcenter
På Norra Rådmansgatan 8 i Gävle har vi ett eget kundcenter. Här kan du köpa alla X-trafiks biljetter samt byta ut trasiga kort och få hjälp med de flesta av dina frågor.
Kundcenter och öppettider
Våra zoner
X-trafiks trafikområde är indelat i zoner. Hur mycket du betalar för din biljett beror på hur många zoner du reser inom.
Zonkarta
Synpunkter
Dina synpunkter är den bästa hjälpen för oss att få reda på om någonting inte har fungerat som det borde. Då har vi möjlighet att bli ännu bättre och förbättra kvalitén på dina resor. Gäller din synpunkt vår app är det bra om du anger följande uppgifter:
- Din telefonmodell
- Version av operativsystemet - till exempel iOS 17.4.1, Android 13.0
- Version av appen - finns i appen under "Mer" längst ned till höger på sidan, till exempel 3.19.1 (26180)
Lämna synpunkt
Förseningsersättning
Om du drbbas av försening under din resa kan du ansöka om förseningsersättning.
Mer information och lämna ansökan
Har du glömt något på bussen eller X-tåget?
I länken finns mer information vart du kan vända dig om du glömt något ombord.
Kontaktuppgifter hittegods
Biljettkontroll - bestridan
Har du fått en tilläggsavgift och vill bestrida ditt ärende ska det ske inom 10 dagar från resetillfället då du fick föreläggande om betalning.
Lämna din bestridan här
Tillgänglighetsrapport
Via länken kan du läsa om hur tillgänglig appen är.
Tillgänglighetsrapport
Ta bort konto i X-trafiks app
I länken finns mer information om hur du gör för att ta bort ditt konto i X-trafiks app.
Ta bort konto
Förseningsersättning
Om du drbbas av försening under din resa kan du ansöka om förseningsersättning.
Mer information och lämna ansökan
Har du glömt något på bussen eller X-tåget?
I länken finns mer information vart du kan vända dig om du glömt något ombord.
Kontaktuppgifter hittegods
Biljettkontroll - bestridan
Har du fått en tilläggsavgift och vill bestrida ditt ärende ska det ske inom 10 dagar från resetillfället då du fick föreläggande om betalning.
Lämna din bestridan här
Tillgänglighetsrapport
Via länken kan du läsa om hur tillgänglig appen är.
Tillgänglighetsrapport
Ta bort konto i X-trafiks app
I länken finns mer information om hur du gör för att ta bort ditt konto i X-trafiks app.
Ta bort konto
Senast ändrad 2024-09-23 11:57:12