Viktig information om X-trafiks sommarkampanj


Uppdatering 180618

Felet är nu åtgärdat och rätt pris kommer ut i biljettmaskinerna under dagen.
Om du har köpt en biljett till fel pris med anledning av problemet som varit ber vi att du kontaktar oss enligt instruktionerna nedan.

Vi ber om ursäkt för eventuella besvär detta medför.
180615

Idag fredag 15 juni startar X-trafiks sommarkampanj med reducerade priser på 24-timmarsbiljetter.

För närvarande har ett tekniskt fel uppstått med biljettmaskinerna ombord X-trafiks bussar och X-tåg och just nu kan därför endast ordinarie pris ges.Problemet kan tidigast vara löst måndag 18 juni.

Köper du biljetten i vår app eller på något av våra kundcenter får du det reducerade priset.
 
Du har fortfarande rätt till det reducerade priset från och med idag.
För att göra det så enkelt som möjligt för dig som kund hänvisas du till att köpa din biljett via X-trafiks app eller vid X-trafiks kundcenter där det reducerade priset kan ges.

Önskar du köpa biljetten ombord på bussen eller X-tåget så har du fortfarande rätt till det reducerade priset. Du kommer däremot att få betala ordinarie pris med möjlighet att få den rabatterade summan återbetalad vid ett senare tillfälle.

Kontakta X-trafik via betalning.xtrafik@regiongavleborg.se och berätta vad som har hänt.
Ange namn och telefonnummer samt bifoga ett foto på biljetten/kvittot.
- Vill du ha pengarna återbetalade till ditt konto anger du ditt kontonummer. Återbetalning till konto tar ca 10 arbetsdagar.
- Vill du ha pengarna utbetalade i reskassa anger du ditt Resekortsnummer.


Vill du hellre skicka in uppgifterna via vanlig post går det också bra:

X-trafik
”Återbetalning”
Box 125
826 23 Söderhamn


Önskas ytterligare information så ges det via Trafikupplysningen 0771-9 10 10 9.

Vi ber om ursäkt för eventuella besvär detta medför.